SKODA Octavia facelift: Fokus på sikkerheden

Skoda Octavia Scenic

SKODA Octavia er en meget populær bil, og ifølge SKODA selv har de i løbet af dens levetid solgt intet mindre end 5 millioner modeller på verdensplan. Det er ganske fint tal, og noget den tjekkiske bilproducent godt kan være tilfredse med. Nu trænger den seneste model til et facelift, omend det primært bliver på udstyrsiden og dermed forbliver udseendet altså det samme.

Det som de fleste vil komme til at lægge mærke til er Octavias nye infotainmentsystemer, som nu vil få et touchdisplay med glasskærm på op til 9,2″ alt efter udstyrsniveau. Derudover vil det også være muligt at betale sig til et Wi-Fi hotspot, og i den forbindelse også en plads til et SIM-kort så man kan få LTE hastighed. Den faceliftede version af SKODAs populære model vil også komme med LED kørelys og Bluetooth-forbindelse, ligegyldig hvilket udstyrsniveau man beslutter sig for.

 

 

Udover de her næsten udseende mæssige ting, så har SKODA også gjort sit til at øge sikkerheden, blandt andet med en såkaldt fodgængerbeskyttelse, som ved hjælp af en radar i Octavians frontgrill, angiveligt skal kunne forebygge kollisioner med fodgængere, og sandsynligvis også cyklister. Sammen med det har tjekkerne smidt 12 ultralydssensorer og end radar på den bagerste kofanger, som skal hjælpe med blinde vinkler.

Og, som den sidste mindre ting, for dig der ikke er den store fan af at bakke med trailer, så kan SKODAs Trailer Assist overtage styringen for dig. Så alt i alt et meget sikkerhedsorienteret facelift til den populære familiebil, som blandt andet blev kåret til Årets Bil i 2014. Hvis du vil ud og beskue den nye SKODA Octavia, så kan du det fra uge 10 af, hvor alle landets SKODA-forhandlere holder åbent hus, hvor priserne på den faceliftede Octavia starter ved 199.000 kr., den 11. og 12. marts.

 

Exit mobile version