Der er i ny og næ nogle nyheder som er værd at bringe, men som ikke nødvendigvis er indholdsrige nok til at de fortjener deres helt eget indlæg. Derfor får du her tre interessant nyheder fra henholdsvis BMW, som har en ny bil på vej, Ford, som sætter B&O Play i de nye Fiesta’er og Audi, som er verdens mest innovative bilmærke.
Luksus coupe fra BMW
BMW 8-Serien var BMWs bud på en flagship bil i luksusklassen tilbage i 90’erne. Udover et noget futuristisk design havde den en 5,0-liters V12 motor, 300 hestekræfter og en tophastighed elektronisk begrænset til 250 km/t. Den slog aldrig rigtig igennem, hvilket nok også er grunden til at der ikke kom nye generationer af bilen endnu. Det ændrer sig dog i snart. Formanden for BMWs bestyrelse har nemlig lige bekræftet at en BMW 8-serie Coupe er på vej i 2018. Senere på foråret vil vi få et kig på bilen ved Concorso d’Eleganza Villa d’Este, en årlig konkurrence for velholdte veteranbiler. Indtil da må vi nøjes med skitsen ovenfor. Nyheden om den nye BMW 8-serie Coupe, kommer lige efter at BMW har valgt at stoppe produktionen af deres BMW 6-serie Coupe, hvilket betyder at der altså er et hul i produktporteføljen hvor den nye 8-serie Coupe kan passe ind.
B&O Play i din nye Ford Fiesta
Jeg skrev tilbage i efteråret om de nye B&O Play lydsystemer der fremadrettet ville blive tilgængeligt i alle Ford-modeller. Nu er tiden (næsten) kommet, da den nye Ford Fiesta er lige rundt om hjørnet. Ford har udsendt en pressemeddelse hvori at de skriver at Fiesta’en vil være den første af deres modeller, som vil blive udstyret med B&O Play. I den forbindelse har ingeniørene angiveligt lyttet til over 5000 musiknumre for at sikre sig at lydsystemet virkede ordenligt inden for alle genre musik. Så kære Ford, nu er der ingen undskyldning hvis ikke lyden er i orden!
Audi er bedst til innovation
Audi er igen i år løbet med titlen som verdens mest innovative bilmærke i premiumsegmentet. Det er andet år i træk at Audi vinder Automotive Innovations Award, og dommerne lagde denne gang vægt på det tyske bilmærkes innovative styrke inden for aerodynamik, letvægtskonstruktion, connectivity og teknologi til selvkørende biler. Helt nøjagtigt mente juryen at Audi har forbedret sig på 84 områder siden sidst, hvilket er mere end noget andet mærke. Kan de mon holde skansen, og vinde igen næste år?