Glædelig jul og godt nytår. Leder du efter svarene til dagens spørgsmål i Volkswagens Julequiz? Se dem nederst i indlægget.
Volkswagen Arteon bliver af den tyske bilproducent beskrevet som deres “nye eksklusive topmodel, der forener et karismatisk og elegant fastback-design med velkendte Volkswagen-kvaliteter som funktionalitet, rummelighed, komfort og høj kvalitet.” Om det er rigtigt at Arteon har noget helt nyt og luksuriøst at byde på eller om det blot er en forlænget og dyrere Passat ved vi ikke endnu. Til gengæld kan vi sige at Volkswagen har været dygtige på design-fronten, især når det gælder eksteriøret. Desværre virker interiøret lidt for konservativt, ja nærmest kedeligt – men ingen tvivl om at det med garanti er funktionelt. Torsdag d. 8. juni deltager vi i et lanceringsevent for bilen, og vil komme nærmere ind på hvad den kan og hvad vi synes om den. Nu skal det handle om priser og udstyr.
Volkswagen Arteon kommer til at være tilgængelig i to udstyrsversioner, henholdsvis Elegance og R-Line. Det vil primært være det visuelle der adskiller de to varianter, hvor Elegance har fokus på et mere eksklusivt look, og R-Line har fokus på at være mere sporty. Fælles for begge er dog DSG automatgear, sæder med Alcantara indtræk, 8″ infotainmentsystem med touch, 3-zoners klimaanlæg, nøgleløs start, adaptiv fartpilot op til 210 km/t, LED lygter, nødbremse, m.m. Hvis man skal bruge lidt mere udstyr, kan man tilkøbe såkaldt Predictive Adaptive fartpilot, Predictive Light Assist, Head-Up-Display, et større og forbedret infotainmentsystem, m.m. R-Line kommer til at koste 30.000 kroner mere end Elegance ligegyldig hvilken motorvariant man vælger.
Indlægget fortsætter under billederne.
Motormæssigt er der fem varianter til rådighed, som alle er turboladet. Det er henholdsvis de forhjulstrukne: 2,0 TSI 190 HK (benzin) og en 2,0 TDI 150 HK / 190 HK (diesel) og de firehjulstrukne: 2,0 TSI 280 HK (benzin) og 2,0 TDI 240 HK (diesel). Den billigste model er en 2,0 TSI med 190 hestekræfter, og den starter ved 559.995 kroner (beskatning: 459.995 kr.). Hvis man hellere vil have en dieselmotor, så skal man slippe 579.995 kr. (beskatning: 479.995 kr.) for en 2,0 TDI med 150 hestekræfter. Hvis du er fan af fart kan du for 715.995 kr. (beskatning: 615.995 kr) få en 2,0 TSI R-Line med 280 hestekræfter og en 0-100 km/t tid på 5,6 sekunder. Tophastigheden er 250 km/t. Skal den i stedet være en diesel, må du slippe 725.995 kr. (beskatning 625.995 kr.) for en 2,0 TDI R-LIne med 240 hestekræfter. Den er lige 0,9 sekunder langsommere til 100 km/t, men kører tilgengæld op til 16,9 kilometer på literen.
Svar A: 190 HK
Svar B: Schmidt Motorsport
Glædelig jul og godt nytår. Giv os gerne et like på Facebook, så bliver vores jul endnu bedre 🙂
Motor | Elegance | R-Line |
2,0 TSI 190 HK | 559.995 kr. | 589.995 kr. |
2,0 TDI 150 HK | 579.995 kr. | 609.995 kr. |
2,0 TDI 190 HK | – | – |
2,0 TSI 280 HK | 685.995 kr. | 715.995 kr. |
2.0 TDI 240 HK | 725.995 kr. | 695.995 kr. |
1 kommentar