Nyhed: BMW X7 sættes i produktion



Tidligere på året viste BMW for første gang konceptversionen af den nye BMW X7 frem. Den kommer til at fuldende BMWs X-serie, som, med introduktionen af X2 og X7, kommer til at spænde fra X1 til X7. Selvom den store SUV på billedet nedenfor, blot er en konceptbil, der indikerer hvordan den endelige bil kommer til at se ud når den lanceres i slutningen af 2018, så begynder produktionen af de første modeller allerede nu. Det sker på BMWs fabrik i Spartanburg i USA, som allerede nu producerer både BMW X5 og BMW X6. Her vil der blive produceret en række “pre-production models”, som altså er de biler man til tider ser godt camoufleret på veje rundt omkring i verden. Disse “pre-production models” er nødvendige for at teste bilen i virkelige situationer verden over. Det gælder blandt andet forskellige temperatur- og klimamæssige forhold, trafikmæssige forhold, samt hvordan bilen håndterer diverse underlag.

Som sagt er sådanne biler typisk godt camoufleret, for at vi ikke kan se bilens endelige design, før den bliver lanceret. Hvad vi kan gøre, er dog at kigge på hvor mange ligheder den nye X7’er har med den noget futuristiske konceptbil. Og overordnet set er der faktisk en del.

Lad os starte med forenden. Konceptbilen har den klassiske BMW-grill forrest, men i en usædvanlig stor udgave. Derudover har den store luftindtag i begge sider foran hjulene, og så er lygterne aflange og smalle. Samtidig kan vi se på billedet her at sidespejlene ikke umiddelbart ligner standard sidespejle, og dørhåndtagene minder om en Teslas, i den forstand at de er “skjult” i bilen, når de ikke skal bruges. Bagenden af konceptbilen byder på en tværgående baglygte, samt et ikke synligt udstødningsrør.

Produktionsmodellen ser ud til at have en lige så bred grill forrest, hvorimod højden virker til at være lidt lavere. Den har store luftindtag foran hjulene, men udseendet er anderledes og de virker til at være lidt mindre markante. Forlygterne er stadig lige så aflange, men ikke helt så smalle, som konceptmodellen. Derudover ser det ud til at produktionsmodellen her er udstyret med ganske normale sidespejle og dørhåndtag. Kigger man på produktionsmodellens bagende, vil man se to store udstødningsrør i hver side og færre aluminiumsdetaljer. Faconen virker dog til at være den samme, som på konceptmodellen, og uden at kunne sige det med sikkerhed, ser det ud til, at baglygten sagtens kunne strække sig over hele bagenden.

Så på trods af, at der nok går et års tid før vi ser den endelige X7’er, uden camouflage, så kan vi vist allerede nu gætte os frem til, at den kommer til at minde rigtig meget om konceptmodellen. Den primære forskel vil være i de små detaljer. Og personligt, så har jeg ikke noget i mod et par store udstødningsrør, og en lidt mindre grill.

 

Total
0
Shares
3 kommentarer
Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede artikler